Impresii? O recoltă bogată de povești și emoții (1)

Ferma Rotunda - ardei "Urechi de elefant"

Am încheat prima etapă a proiectului România Văzută Din Tractor! Trăiesc satisfacția visului împlinit! Am lăsat special câteva zile de la finalizarea traseului 2019 ca totul să se sedimenteze și să scriu mai puțin, pentru că altfel aș fi fost un șuvoi de informații și emoții. Chiar și așa textul pentru cele 21 de zile se întinde pe mai mult de 10 pagini, dar le voi servi în porții mici, zilnic.

Dacă la start singurul sentiment pe care l-am avut a fost cel de pace, liniște și siguranță, fără pic de emoții sau teamă, acum la final, sunt ca un siloz plin. Plin cu semințele unor noi relații și cu amintiri superbe. Am trăit intens timp de 21 de zile, mereu contracronometru pentru că tot timpul trebuia să ajungem undeva, trebuia să ne întâlnim cu cineva, dar totul a decurs așa cum mi-am dorit, adică perfect. Știu că sunt prea multe superlative, știu că pare mult prea bombastic, însă este purul adevăr. Întregul traseu a fost îmbrăcat într-o aură pozitivă, noi, echipa, am rezonat unul cu altul și ne-am bucurat de întâlniri cu oameni atât de frumoși încât fiecare zi a fost o binecuvântare. O delegație transformată în expediție, o sarcină de serviciu tratată ca o experiență de viață, întâlniri cu oameni noi deveniți peste noapte prieteni. Cum poți să descrii toate aceste trăiri decât la superlativ?

S-a filmat mult și veți vedea în fiecare vineri, începână din 13 septembrie, ora 22 la Agro TV în emisiunea ROMÂNIA VĂZUTĂ DIN TRACTOR, o parte dintre subiectele abordate în vizitele pe care le-am avut, altele vor fi postate pe canalul de YouTube JURNAL AGRICOL DE CALATORIE. Să nu uit, vom avea și reluări ele emisiunii de pe Agro TV, sâmbăta de la ora 13.00 și duminica de la 23.30. Dar sigur nu veți vedea emoțiile trăite de noi, impresiile mele. De aceea am creeat acest blog, pentru a scrie un fel de jurnal personal a ceea ce trăiesc și vreau să împărtășesc cu voi.

Vreau să vă povestesc scurte episoade care mi-au rămas în suflet, amintiri pe care le voi păstra în minte o viață.

PRIMA SĂPTĂMÂNĂ. JUDEȚUL OLT.

LUNI 1 IULIE – MIERCURI 3 IULIE 2019. Am mai scris despre Ferma Rotunda și localitatea Rotunda, locul de unde a plecat România Văzută Din Tractor, dar revin aici, pentru că au fost 3 zile pline, cu subiecte frumoase – treierat la grâu, ferma de Angus, vizită în câmp la pepeni, moara din sat, fabrica de pâine a satului, gătit ostropel alături de un localnic, mâncat dimineața, la prânz și la cină alături de familia Ciocan, proprietarii fermei, bălăceală în piscină pentru momentele de relaxare, povești de viață frumoase, dar și muncă de montaj sub presiunea timpului pentru știrile pe care trebuia să le trimitem zilnic către AgroTV. Am ajuns aici la recomandarea domnului Florin Burculescu, președintele Cooperativei Țara Mea, căruia îi mulțumesc și despre care pot spune că este omul de care fermierii serioși, care vor să intre în supermarket-uri cu produsele lor, au nevoie.

Aș vrea să vă introduc în atmosfera de lucru a echipei România Văzută Din Tractor. Gândiți-vă că ni s-a pus la dispoziție un birou, un fel de terasă, cu geamuri de jur împrejur, undeva la etaj, de unde se vedea o parte din fermă. Aici ne întindeam laptop-urile, hard-urile, cablurile, pentru a descărca filmările făcute peste zi. Raluca, Romi, Rafael și eu – echipa de filmare și producție video am stat mai tot timpul aici, după filmări. Presiunea timpului era atât de mare încât prânzul venea la noi, pentru că nu puteam merge noi să luăm prânzul. Dar în aceste condiții, ne-am păstrat zâmbetul pe buze, Claudiu și Panait se asigurau că nu ne lipsea nimic. Ei ne-au servit și am apreciat tot ce ați făcut, băieți! Era cald, era stres, montam, scriam, Panait îi împletea Ralucăi părul. I-a făcut spic! Ne-am amuzat, ne-am bucurat că fiecare dăruia atenție și apreciere celuilalt. Diminețile începeau cu ping-pong în sala de mese. Seara se încheia cu piscină sau cu discuții lungi în fața pensiunii Romanița din Caracal. Însă peste toate acestea, ostropelul lui nea Marin, aș putea să-i spun nea Mărin (pentru că semăna la voce cu Amza Pelea fantastic de mult) a reunit într-o seară pe toată lumea în jurul grătarului și a castronului cu salată. Erau angajați ai fermei, echipa noastră, Liviu Ciocan, localnici și prieteni ai fermei. Discuții faine, atmosferă plăcută…

Miercuri 3 iulie am dat startul, a trebuit să plecăm de la familia Ciocan și parcă ne despărțeam de niște prieteni pe care îi cunoșteam de o viață… dar au rămas cu ochii pe noi, le-am simțit prezența pe tot parcursul traseului, pentru că apreciau tot ce postam pe pagina de Facebook a proiectului. De la Ferma Rotunda, traseul ne-a purtat prin localitățile Caracal, Pestra, Dăneasa, Radomirești, Mihăești, până la Roșiorii de Vede.